اهمیت و ارزیابی کارت ویزیت

پیشگفتار

در دنیای در حال تغییری که در آن صاحبان مشاغل کوچک کسب و کار خود را در وب سایت ها، وبلاگ ها، وبینارها، پادکست ها و رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند، کارت ویزیت برای یک توسعه دهنده وب به اندازه یک کاغذ کپی ضروری به نظر می رسد.

اما این موضع فرض می‌کند که شما هیچ برنامه‌ای برای ملاقات، صحبت یا معاشرت با مردم، شرکت در فعالیت‌های تجاری یا تعامل با مشتریان بالقوه ندارید. برای هر صاحب کسب‌وکار کوچک، کارت‌های ویزیت مانند همیشه در عصر دیجیتال مرتبط باقی می‌مانند ( برای اهداف عملی و منطقی و همچنین اهداف تبلیغاتی)

اهمیت و ارزیابی کارت ویزیت

اهداف عملی یک کارت ویزیت را دوباره ارزیابی کنید

شما می توانید اطلاعات زیادی را روی یک کارت 9*6 سانتیمتری طراحی کنید، از جمله آرم، نام، نام تجاری، اطلاعات تماس و شاید یک شعار. سهولت به اشتراک گذاری این اطلاعات یکی از دلایلی است که اهمیت کارت ویزیت را به سختی مورد بحث قرار می دهد.

شما می توانید تمام این اطلاعات را به صورت دیجیتالی ارسال کنید ( از طریق تلفن یا از طریق ایمیل ) اما چاپ هرگز توانایی خود را برای جلب توجه از دست نداده است.

به گفته دیزاین‌هیل ، کارت‌های ویزیت می‌توانند اولین تصور ماندگار را ایجاد کنند. اگر به تأثیر آنها شک دارید، دفعه بعد که یک نفر کارت ویزیت خودش را به شما داد، قبل از گذاشتن آن در جیب یا کیف پولتان، به ان توجه کنید و اطلاعات آنرا بخوانید (تقریباً مطالعه کنید).
کارت‌های ویزیت امتداد لبخند و دست دادن هستند ؛ راهی برای گفتن تلویحی که امیدوارید رابطه جدید ادامه پیدا کند.

کارت ویزیت مهر و موم یک ارتباط شخصی است.
کارت ویزیت نشان دهنده نشان یک حرفه ای است ، کسی که به اندازه کافی به کسب و کار خود اهمیت می دهد و چنان به آن افتخار می کند که می خواهد آن را به خاطر بسپارد .

همه می گویند، پیدا کردن یک صاحب کسب و کار کوچک پرمشغله که دارای سیستم سازماندهی شده ای برای ذخیره کارت های ویزیت باشد، سخت است (مگر اینکه دستیار داشته باشد که اطلاعات را در پایگاه داده برای او وارد کند). اما مالکان نیز تمایلی به دور انداختن کارت‌های ویزیت ندارند، شاید به این دلیل که به این موضوع احترام می‌گذارند که تولید کارت‌ها به زمان و هزینه نیاز دارد.

بنابراین به راحتی می توان تصور کرد که کارتی که هدیه داده اید می تواند در میز کسی دفن شود. با این حال، وقتی به نمای طولانی نگاه می کنید، نگرانی کمی وجود دارد یا چیزی برای نگرانی وجود ندارد. احتمالاً، شما کارت آنها را دارید و می توانید آن اتصال اولیه را ادامه دهید. و اینجاست که ارزش تبلیغاتی کارت‌های ویزیت مشخص می‌شود.

اهداف تبلیغاتی یک کارت ویزیت را دوباره ارزیابی کنید

کارت های ویزیت نشان دهنده ماهیت بازاریابی مستقیم است که مستقیماً در دست هدف مورد نظر قرار می گیرد. به این ترتیب، آنها نسبت به ایمیل‌ها یا ایمیل‌های حلزونی که ارسال می‌شوند، اما ممکن است دیده نشوند، مؤثرتر هستند.

کارت‌های ویزیت از نظر ارجاع به کسب‌وکار شما یک امتیاز بازاریابی دو چندان می‌دهند. از آنجایی که صاحبان مشاغل کوچک معمولاً حلال مشکلات طبیعی هستند، احتمالاً اطلاعات تماس شما را به کسی منتقل می کنند که برای کمک به آنها مراجعه کند.

کارت‌های ویزیت ابزارهای شبکه‌ای ضروری در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگر هستند که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای رشد کسب‌وکار خود به آن‌ها تکیه می‌کنند. با مدیریت صحیح، می توانند به عنوان پایه ای برای یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قوی عمل کنند.

کارت‌های ویزیت می‌توانند «کسری اعتماد» را در میان افرادی که از تجارت با شخص جدید احتیاط می‌کنند، پر کند. فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا موافق هستید یا خیر، هرچند ممکن است تماشای واکنش مردم هنگامی که درخواست کارت ویزیت می‌کنند اما به آنها گفته می‌شود که  “کارت ویزیت ندارم” مفید باشد. کارت ویزیت می تواند نشانه اعتبار کسب و کار باشد.

اهمیت طراحی کارت ویزیت را ارزیابی کنید

شاید بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید که کارت‌های ویزیت احتمالاً مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزار بازاریابی هستند که می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید،  مخصوصاً وقتی در مقایسه با هزینه توسعه یک وب‌سایت، استخدام نویسندگان و فیلمبرداران وبلاگ، چاپ بروشورها و سایر هزینه‌های بازاریابی که متحمل می‌شوید.

در واقع پرداخت هزینه به یک طراح گرافیک حرفه ای برای طراحی کارتی است که حرفه ای و چشمگیر به نظر برسد. مسلماً ارزش زیادی دارد چرا که کارت ویزیت شما نشان دهنده برند شماست.

در ادامه بخوانید

نقش کارت ویزیت در ایجاد هویت کسب و کار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *